Friday, December 28, 2012

owh.. malam yang sangat sejuk! bantuin aku!~ adoi.. kalau sejuk macam malam ni berterusan setiap malam sampai bila2, dah boleh duduk overseas tanpa pakai baju sejuk ni!!! argh!~ hahahha..

malam ni macam x betul kejap... mungkin sebab dah pukul 12.00 tetiba aq rasa lapar yag teramat sangat n tadi x beli makan or tapau makna untuk di makan pada malam ini... last makan kol 5 petang tadi.... n tadi kol  8 dah buang semua dalam toilet... so lapar kembali!~ tolonglah saper2 belikan saya makan..... lapar ni weyh!~ aq rasa aku mampu makan orang kalau lapar macam ni!~ adeyh... malam ni ingat nak -overnight di rumah sendiri lah... pagi2 nanti nak sarapan kat luar lah!` owh indah!~ lepas mekan terus tido... takpe... badan dah memang gemuk... so, tambah je gemuk lagi sket... herbalife dah lama x sentuh... takpe2... exam week minggu depan ku bantai herbalife banyak2.... hahahah.... kasi kurus... suapya encik YUSRY from KRU Records namapk aq kurus berbanding masa datang opis die aritu... hahahah!`


kalau waktu macma ni kat umah, mesti aku dah masak megi 2 3 bungkus n aku makan sorang!~ hahah!~ puas!~ pastu mak merah kata aq kuat makan!~ mak!~ takpe..... anak mak ni alhamdulillah sihat lagi... huhuhuhu..... k lah.... walaupaepon, bodyshape kene jaga.... harus! bye semua... night.... nak marathon movie...

Tuesday, December 25, 2012

Home

Homeward Bound / Home

I'm sitting in a railway station
Got a ticket for my destination, oh oh
On a tour of one-night stands
My suitcase and guitar in hand
And every stop is neatly planned for a poet and a one-man band

Everyday's an endless stream
Of cigarettes and magazines, oh oh
And each town looks the same to me
The movies and the factories
And every stranger's face I see
Reminds me that I long to be

The trouble it might drag you down
If you get lost, you can always be found

Where my thought's escape me
Where my music's playing
Where my love life's waiting
Silently for me

Settle down, it'll all be clear
The trouble it might drag you down
If you get lost, you can always be found

Just know you’re not alone 
'Cause I’m gonna make this place your home




Adoi..





Gemuksnya budak ni!~ tapi penuh rasa kesyukuran sbb ini adalah anugerah Allah Taala...

kalau ikot nasihat mak aku, "sape kata kau gemuk, kau lawan balik cakap 'mak aku kasi makan cukup. kau kurus sebab mak kau tak reti kasi kau makan'. ingat tu."

hahaha... mak, terima kasih kasi saya makan cukup secukupnya... padahal rasa macam saya yang terlebih makan... hahhaa..... oh body... kerana dirimu begitu berharga... gebu dan flawless yaw... hahha...






Saturday, December 8, 2012

I Love You - Najwa Latif












Mungkin kita pernah rasa tentang cinta,
Yang takdirnya bukan untuk kita
Mungkin ini adalah cara meluah cinta,
Tanpa berkata atau berpandang mata,

I’m sorry but i love you,
I’m sorry if i miss you,
Even if i can’t have you ,
You know i’ll always be there for you,

Mungkin aku mencintaimu walaupun engkau tak pernah tahu,
Mungkin aku mencintaimu tanpa lelah atau pun jemu,

Mungkin kita tak bersama di takdirkan,
Tak mengapa asal kau bahagia

Biar aku mencintaimu biar tiada siapa yang tahu,
Biar aku mencintaimu dalam diam ataupun bisu,

I’m sorry but i love you,
I’m sorry if imiss you,
Even if i can’t have you,
You know i’ll always be there for you.
I’m sorry but i love you


I remember all my life
Raining down as cold as ice,
Shadows of a man
A face through a window
Crying in the night
The night goes into

Morning, just another day
Happy people pass my way
Looking in their eyes
I see a memory
I never realized
How happy you made me

There are a lot of people who call you by your name, but there is only one person who can make it sound so SPECIAL.

kadang-kadang kenangan dulu mampu membuatkan air mata kita mengalir tanpa kita sedar walaupun kini kita sudah bahagia.

Friday, December 7, 2012



KISAH BENAR

Saya mengajar di sekolah rendah di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur. Saya mengajar sesi petang. Salah seorang murid saya setiap hari datang lam
bat ke sekolah. Kasut dan bajunya selalu kotor. Setiap kali saya bertanya tentang baju dan kasutnya dia hanya berdiam diri. Saya masih bersabar dengan keadaan pakainnya

tetapi kesabaran saya tercabar dengan sikapnya yang setiap hari datang
lambat. Pada mulanya saya hanya memberi nasihat. Dia hanya menundukkan kepala tanpa berkata-kata kecuali anggukkan yang seolah-olah dipaksa. Kali kedua saya memberi amaran, dia masih juga mengangguk tetapi masih juga datang lambat keesokannya.

Kali ketiga saya terpaksa menjalankan janji saya untuk memukulnya kalau masih lambat. Anehnya dia hanya menyerahkan punggungnya untuk dirotan . Airmata saja yang jatuh tanpa sepatah kata dari mulutnya.

Keesokan harinya dia masih juga lambat, dan saya memukulnya lagi. Namun ia masih tetap datang ke sekolah dan masih tetap lambat. Suatu hari saya bercadang untuk mengintipnya ke rumahnya. Setelah mendapatkan alamatnya, saya meneruskan niat saya. Dia tinggal di sebuah kawasan setinggan tidak berapa jauh dari sekolah. Keadaan rumahnya sangat daif.

Saya nampak murid saya itu sedang berdiri di depan rumahnya dalam keadaan gelisah. Seorang wanita yang mungkin ibunya juga kelihatan gelisah. Lebih kurang pukul 1.30 seorang anak lelaki sedang berlari-lari sekuat hati menuju ke rumah itu. Sambil berlari dia membuka baju sekolahnya. Sampai di depan rumah baju dan kasutnya diserahkan pula kepada murid saya yang terus bergegas memakainya. Sebelum pakaian sekolah sempurna dipakai, dia sudah berlari ke arah sekolah.

Saya kembali ke sekolah dengan penuh penyesalan. Saya memanggil anak itu sambil menahan airmata yang mula tergenang. "Maafkan cikgu. Tadi cikgu pergi ke rumah kamu dan memerhatikan kamu dari jauh. Siapa yang berlari memberikan kamu baju tadi?" Dia terkejut dan wajahnya berubah. "Itu abang saya. Kami kongsi baju dan kasut sebab tak ada baju lain. Itu saja baju dan kasut yang ada. Maafkan saya, cikgu." Jawabnya "Kenapa kamu tak beritahu cikgu dan kenapa kamu biarkan saja cikgu pukul kamu?" " Mak pesan, jangan meminta-minta pada orang, jangan ceritakan kemiskinan kita pada orang. Kalau cikgu nak pukul serahkan saja punggung kamu." Sambil menahan airmata yang mula berguguran saya memeluk anak itu, "Maafkan cikgu, ......." Kejadian itu cukup menginsafkan saya. Selepas itu saya cuba membantunya setakat yang mampu.

Dipetik dari pengalaman seorang guru yang dedikasi.

Wednesday, December 5, 2012



Taking Success Further With



CUSTOMER

QUALITY IMPROVEMENTS


We constantly push boundaries to remain

ahead in the industry.

By focusing on customer satisfaction, we

enhance the quality of

experience for our valued customers at all

touch points.



ONE

COMPANY MINDSET WITH EXECUTION

ORIENTATION


With a seamless transition of human capital

geared towards the expansion of new products,

we are poised to function

as an organization focused on enhancing skill

development to better serve our customers.





OPERATIONAL

EXCELLENCE AND CAPITAL PRODUCTIVITY

By increasing the efficiency of our operations

and cost, we are able to optimize cape

investment, in line with increasing the

efficiency of our capital management.



LEADERSHIP

THROUGH INNOVATION AND COMMERCIAL

EXCELLENCE


Our management strategies are distinguished

by innovation and commercial excellence,

primed to achieve business and customer

growth by improving value proposition and

sales effectiveness.

just know you're not alone... cuz i'm gonna make this place your home..
will we ever say the words we feeling
will we ever have a happy ending

i've made up my mind
dont need to think it over
if i;m wrong i'm right
 if i tell the world,
if i end up with you
should i give up?even if it leads nowhere
should i leave it there?

Friday, November 30, 2012

MUHAMMAH AARON@NABIL ADAM BIN MUHAMMAD ZAMANI...

cute!~ anak saudara pertama ku... gambar baru nak masuk taska... hahaha

Friday, November 16, 2012

Harta karun & emas terbesar di Asia Tenggara



Harta karun bernilai AS$80 juta (RM241.8 juta) yang ditemui di dalam sebuah kapal yang karam di perairan Indonesia 1,000 tahun dahulu sekali lagi akan dijual.
Dikenali sebagai Harta Karun Cirebo
n, ia ditemui di dalam bangkai sebuah kapal dekat Pelabuhan Cirebon di Pulau Jawa dan mengandungi sekitar 250,000 objek berharga termasuk kristal, mutiara dan emas.
“Harta karun ini adalah yang terbesar pernah ditemui di Asia Tenggara berdasarkan kualiti atau kuantiti,” kata Pengarah Cosmix Underwater Research Ltd., Luc Heymans dalam satu e-mel kepada agensi berita Assoicated French Press.
Syarikat berkenaan yang beribu pejabat di Dubai, Emiriyah Arab Bersatu bertanggungjawab mengangkut harta karun itu dari dasar laut.
Harta karun itu ditemui dari bangkai sebuah kapal sedalam 57 meter oleh beberapa nelayan Indonesia.
Kira-kira 22,000 selaman dilakukan di antara April 2004 dan Oktober 2005 yang dibiayai syarikat berkenaan selepas pihak berkuasa Indonesia memberikan kebenaran untuk mengangkut harta karun berkenaan.
Firma berkenaan gagal mencari pembeli apabila harta karun tersebut dijual pada satu lelongan di Indonesia pada tahun 2010.
Ia kemudian dieksport ke Singapura.

“Harta karun itu akan dijual di Singapura,” kata Heymans.

Tarian Ceracap Inai

Tarian Ceracap Dayu Artis Inai Pengantinarian Ceracap Inai ini dikaitkan dengan sejarah Kesultanan Melayu Melaka, semasa Sultan Mahmud Shah mudik ke hulu Sungai Muar. Tarian Ceracap Inai ini dikatakan berasal dari tarian istana dan ditarikan di hadapan Sultan dan pembesar-pembesar negeri di dalam sesuatu keramaian. Oleh kerana itu, Tarian Ceracap Inai ada unsur-unsur 'menyembah duli' (sembah/ampun), merendahkan diri dan ditarikan pula kebiasaannya di hadapan 'Raja Sehari'/Pengantin.
Tarian Ceracap Inai dipersembahkan dengan hiasan seperti 'Bunga-bungaan Emas' dan bercahayakan api lilin yang memberikan erti membawa kepada sinaran kebahagiaan dan kesejahteraan. Tarian ini asalnya ditarikan oleh bilangan penari yang ganjil atau ditarikan berpasangan oleh penari lelaki dan wanita dan boleh juga ditarikan oleh penari-penari wanita sahaja, Bilangan penari biasanya terdiri dari 5 - 8 orang. Tarian ini amat terkenal di Kampung Baru Lenga, Batu 28, Lenga di Daerah Muar.

Wednesday, November 14, 2012

Smile by My Self

At last.... Windows 8! :)

nice!

Dua korban treler 'terbang'


BENTONG: Dua maut manakala dua lagi parah dalam kemalangan membabitkan treler dan sebuah Perodua Myvi di Kilometer 42.8 Lebuh Raya Karak menghala ke Kuala Lumpur berhampiran susur keluar Janda Baik, dekat sini, kira-kira 9.25 malam tadi.



Kemalangan berlaku apabila treler yang membawa muatan besi buruk dari arah Kuala Lumpur menghala ke Kuantan itu terbabas, bergesel dengan pembahagi jalan sebelum terbang serta terhumban ke laluan bertentangan.

Menurut jurucakap Peronda Lebuh Raya Karak, pemandu treler dikenali Mohd Yusof Mansor, 38, dan kelindannya yang belum dikenal pasti identiti maut di tempat kejadian selepas tercampak ke dalam longkang berhampiran.
“Pemandu treler berkenaan maut akibat parah di kepala dan badan manakala kelindannya putus tangan kanan dan hancur di bahagian muka.

“Dua lagi mangsa yang menaiki Perodua Myvi pula parah dan dihantar ke hospital untuk rawatan lanjut. Sehingga ini, identiti kedua-dua mangsa belum dikenal pasti,” katanya.






Menurutnya, siasatan awal tidak menolak kemungkinan treler berkenaan dipandu laju menyebabkan ia hilang kawalan sebaik menuruni selekoh berkenaan.
Difahamkan, anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Bentong terpaksa mengambil kira-kira setengah jam untuk sampai ke lokasi kejadian berikutan kesesakan lalu-lintas.
Kemalangan itu juga menyebabkan laluan dari arah Kuantan ke Kuala Lumpur terpaksa ditutup kira-kira dua jam untuk kerja-kerja pembersihan sebelum dibuka semula kira-kira 11.30 malam.

Wednesday, October 24, 2012

Lawak X Senonoh


Kisah 3 Pilot yang ditangkap oleh suku kaum Kanibal, ketiga-3 pilot yg takut trsebut mmohon agar x dibunuh. Maka ketua suku kaum itu pn brkata, ‘Klau kowg sume nk hidup, kowg kena msuk hutan & bawa 10 buah yg sama jenisnya. Tapi kowg hanya ada masa 3 jam saja!’


Sblm 3 jam, pilot yg 1 pun akhirnya dtg bawa 10 epal.
Ketua Suku : "Ok, kamu dh bawa 10 bj epal. Skrg msukkan semua epal tu ke dlm lubang dubur kamu satu persatu. Klau kamu mrintih atau brsuara, kamu akan saya potong2!"


Dgn penuh prjuangan & ketahanan akhirnya epal prtama dpt di msukkan. Tp utk epal yg ke 2 dia xdpt mnahan sakit & terus mnjerit. Dgn kejam ketua suku td terus memenggal kepala si pilot. Maka naiklah pilot td ke syurga.


Pilot ke-2 plak dtg bawa 10 bj anggur. Dan ketua suku td terus bg arahan yg sama. 1 anggur msuk, 2 anggur, 3 anggur, tp pada saat dia nk masukkan anggur yg ke 10, ketua suku td tiba2 memotong kepala pilot ke-2.

Naik la pilot ke-2 td ke syurga & brjmpa dgn pilot-1 td.
Pilot2 : Wah, kau pn mati jgk?
Pilot1 : Ye la, aku bwk epal. Xtahan sakit! Sial tul ketua suku tu, syaratnya susah sgt! Hbs kau bwk buah apa?
Pilot2 : Anggur
Pilot1 : Anggur?? Tu kan senang! Kck je, xsakit pon!
Pilot2 : Mmg betul. Sume anggur aku hmpir masuk ke dlm lubang dh..Tapi tiba2 aku ketawa & hbs sume anggur yg aku msuk td keluar blik…..
Pilot1 : Bodoh kau! Knpe ketawa?
Pilot2 : Habis, ms aku nk msukkan anggur yg ke 10, aku nmpk pilot ke-3 bawa durian...giler ko..durian!!!


Saturday, October 20, 2012

INILAH "KEBOHONGAN" SEORANG IBU YANG SERINGKALI DILAKUKAN OLEHNYA...


1. Ketika makan, sekiranya makanan berkurang, Ibu akan
memberikan makanan itu kepada anaknya dan berkata, "Cepatlah
makan, ibu tidak lapar..."

2. Ketika makan, Ibu selalu menyisihkan diantara ikan dan daging
untuk anaknya lalu berkata, "Ibu tidak suka daging, makanlah syg..."
3. Tengah malam saat Ibu sedang menjaga anaknya yang sakit, Ibu
selalu berkata, "Istirahatlah syg, ibu masih belum ngantuk..."
4. Saat anak sudah tamat sekolah, bekerja, mengirimkan wang
untuk ibu. Ibu berkata, "Simpanlah untuk keperluanmu syg, ibu
masih punya wang yang cukup..jgn rsau ye,ibu kat kg takpe..''
5. Saat anak mmbelikan ssuatu, lalu ibu bkata, ''tak perlula nak beli ape2 utk ibu syg, simpanla duit itu utk mase akan dtg nanti, jgn membazir..''
6. Saat anak sudah berjaya, lalu menjemput ibunya untuk tinggal di
rumah rumahnya lalu Ibu pun berkata, "Rumah tua kita ini sangat
selesa, ibu tidak berapa selesa tinggal di sana, sekejap-sekejap
boleh la..."
6. Saat menjelang tua, ibu ketika ibu jatuh sakit, anaknya akan
menangis, tetapi ibu masih bisa tersenyum sambil berkata, "Jangan
menangis syg...ibu tidak apa-apa...lepas makan ubat nanti ibu sihat
la..." Ini adalah kebohongan terakhir yang dibuat oleh ibu sebelum
ajal menjemputnya...
Sekaya manapun kita, sebesar mana pun kita, ibu selalunya akan
tetap menganggap kita anak kecilnya,sentiasa risau dan khuatir
akan keadaan kita, tetapi ibu tidak pernah membiarkan kita risau akan
dirinya...
Semoga semua anak di dunia ini, dapat menghargai setiap
"kebohongan" yang seringkali dilakukan oleh seorang ibu...!!
Kerana seorang ibu sentiasa menyayangi anak-anaknya walaupun
sesusah manapun yang harus ditempuhinya... ibu akan tetap
tempuhi demi kebahagian dan kejayaan anak-anaknya...
* TERIMA KASIH IBU...ENGKAULAH SEGALANYA
BAGIKU...TANPAMU SIAPALAH AKU...KASIHMU PADAKU TAK KAN
TERBALAS SEPANJANG MASA...
NAMUN SEDEKAT MANA SERAPAT MANA ORG LAIN PD KITA TAK MUNGKIN DIA DPT LAKUKAN PENGORBANAN SEPERTI 'IBU'

Saturday, September 29, 2012

Hidung Tinggi

Alhamdulillah... tiada apa dapat ku ungkapkan... walaupon bukan yang terbaik tapi pencapaian ini boleh dibanggakan pada siapa yang paham.... subject 4 kredit hour... Strategic Management sememangnya mencabar... kalau dapat teruk, penarik untuk result jatuh terjerumus dalam lautan gagal... tapi alhamdulillah... i've made it... B pon kita strong gak... huhuhu...  walaupon hanya 2 je A n lain B, aq sangat2 bersyukur.... thanks to Allah, the God Almighty for blessing me and give me opportunities to change my life... and of course all my friends, family, lecturer who always support me.... Mak! Abah! ni hadiah untuk kalian.... walaupon teman2 ku ada yang lagi handal n dapat Sijil Dekan @ Dean List... tapi aq berbangga ngan usaha dan pencapaian aq.... sbb 1st : aq amik extra kredit hour.... and 2nd : sem yang sangat busy ngan project paper preparation n presentation yang sangat2 susah tapi i've made it alhamdulillah...





Friday, September 28, 2012

Result Examination

Rumors mengatakan today the result of last semester examination will be execute... nervous tahap cipan tenuk tapir beruk dah ni dari semalam!~ adeyh... dari pagi aq dah bukak page uniten... x loading2 gak!~ lain2 macam fb, skype, tweet n blog laju je loading.... download kat youtube pon laju!~ adeyh... tertekan tertekan!~ bila menda yang mendebarkan... then die main sangkut2 plak... x tenteram beb!~ time ni lah semua saket nak keluar.... saket hati. saket perot, sakit mata, n macam2 lagi saket ada.... huhuhu..

sejak 2 jam yang lepas, aq bukak 4 browser engine yang aq ada..... chrome, opera, safari n explorer... tapi sejak 2 jam tadi x masuk2 loading nya!~ bertambah stress!!!!! adoi... taime ni lah perlukan nikotin banyak2.... tapi sbb nak kene kemas barang kat umah, so puasalah kejap....


harap2 semua berjalan lancar... harap2 menda yang bakal di tunjukkan sedap mata memandang.... harap2 result ok... nak lebih berharap agar result agak membanggakan.... insyaAllah...
SALAM

Thursday, September 27, 2012

KAD DISKAUN SISWA



Advantages!!!

B̲U̲K̲U̲ ̲/̲ ̲A̲L̲A̲T̲ ̲T̲U̲L̲I̲S̲

• MPH BOOKSTORES (10% off)
• IMLAQ BOOK CENTRE (10% off)

• BORDERS (10% off)
• RONA (5% - 20% off)
• KIANG TRADING (10% off)
• KOPERASI DEWAN BAHASA DAN PUSTAKA MALAYSIA BERHAD (5% - 15% off)
• KOPERASI KEDAI BUKU UNIVERSITI MALAYA BERHAD (3% off)
• KOPERASI UNIVERSITI SAINS MALAYSIA BERHAD (2% - 10% off)
• K.L COMMERCIAL BOOK CO. (M) SDN BHD (10% off)
• KMK RESOURCES SDN. BHD. (10% off)
_______________________________________

̲K̲E̲L̲E̲N̲G̲K̲A̲P̲A̲N̲ ̲S̲U̲K̲A̲N̲ ̲/̲ ̲P̲E̲R̲A̲L̲A̲T̲A̲N̲ ̲/̲ ̲P̲A̲K̲A̲I̲A̲N̲

• BATA (10% off)
• KOPERASI KELUARGA DATO' HAJI HASHIM MAMAT KUALA TERENGGANU BERHAD (10% - 45% off)
• TEXLINE LINO (5% - 10% off)
• PROMINENT MILLION SDN BHD (MIZI SPORTS) (10% off)
______________________________________

̲K̲L̲I̲N̲I̲K̲ ̲K̲E̲S̲I̲H̲A̲T̲A̲N̲ ̲/̲ ̲O̲P̲T̲O̲M̲E̲T̲R̲I̲ ̲/̲ ̲C̲E̲R̲M̲I̲N̲ ̲M̲A̲T̲A̲

• POLIKLINIK AN-NISA' (20% off)
• QUALITAS HEALTH (10% off)
• FOCUS POINT (20% - 50% off)
• MENARA OPTOMETRY (10% - 60% off)
______________________________________

̲M̲A̲K̲A̲N̲A̲N̲ ̲D̲A̲N̲ ̲M̲I̲N̲U̲M̲A̲N̲

• KFC (5% off)
• DAILY FRESH (10%)
• A&W (50% off)
• COFFEE BERRY (20% off)
• THE CHICKEN RICE SHOP (Student Meal at RM9.90nett)
• RESTORAN KENNY CRAB (10% off)
• SWEET CHAT (RM12.90nett meals)
• LEGEND’S CLAYPOT BRIYANI HOUSE (5% off)
• DUBU DUBU SEOUL FOOD (RM16.90nett meals)
• MY JAVA COFFEE (10% off)
• PANCAKE HOUSE INTERNATIONAL (RM5.++ @ 2pcs classic pancake)
• STATION ONE PRODUCT (5% off)
• GLORIA JEAN’S COFFEES (10% off)
• BANGI KOPITIAM (10% off)
______________________________________

̲P̲E̲N̲G̲I̲N̲A̲P̲A̲N̲ ̲D̲A̲N̲ ̲P̲E̲N̲G̲A̲N̲G̲K̲U̲T̲A̲N̲

• ANCASA HOTELS & RESORTS (10% off)
• TUNE HOTELS REGIONAL SERVICES SDN BHD (25% off)
• LEO EXPRESS HOTEL (20% off)
• KOPERASI AL-TAQWA KAMPUNG KISAP LANGKAWI BERHAD (2% - 15% off)
• KOPERASI GURU-GURU MELAYU KEDAH BERHAD (15% off)
• KOPERASI MAJLIS GURU UGAMA MENENGAH BERHAD (5% off)
• KOPERASI MELAYU BERJAWATAN KERAJAAN NEGERI SEMBILAN BERHAD (15% off)
• RAKYAT TRAVEL SDN. BHD. (special rate)
• RAPID KL (50% off)
• MAS (25% off)
• FIREFLY (50% off)
_______________________________________

̲S̲A̲L̲U̲N̲ ̲/̲ ̲P̲U̲S̲A̲T̲ ̲/̲ ̲P̲R̲O̲D̲U̲K̲ ̲K̲E̲C̲A̲N̲T̲I̲K̲A̲N̲

• FOOT MASTER (30% off)
• PARIS HILL (30% off)
• PROACTIV (5% off)
• CLARA (10% off)
• KOPERASI PUTRI TERBILANG MALAYSIA BERHAD (5% - 20% off)
______________________________________

̲P̲R̲O̲D̲U̲K̲ ̲I̲T̲

• KOPERASI CELCOM BERHAD (2% - 5% off)
• KOPERASI PEGAWAI-PEGAWAI DEWAN BANDARAYA KUALA LUMPUR BERHAD (10% off)
• IFAMILY (15% off)
_______________________________________

L̲A̲I̲N̲-̲L̲A̲I̲N̲

• BKZ BIKERZ (special rate)
• ROLLER STAR ARENA (10% off)
• DOUBLE SITE (10% - 15% off)
• KOPERASI KAKITANGAN MAKTAB KERJASAMA MALAYSIA BERHAD (2% - 5% off)
• KOPERASI KOLEJ KEMAHIRAN TINGGI BALIK PULAU BERHAD (4% off)
• MYDIN (special rate)

Tuesday, September 25, 2012



Tak pernahkah kau sadari
Akulah yang kau sakiti
Engkau pergi dengan janjimu
Yang telah kau ingkari
Oh tuhan tolonglah aku
Hapuskan rasa cintaku
Akupun ingin bahagia
Walau tak bersama dia..

Sunday, September 23, 2012

Dance Competition

event : Talent Night
anjuran : Techflow Club
date - 23.6.2012
dance - Roly Poly
members - Didi, Yana, Adeep, Rara , Azmer

Johan Kategori, Johan Keseluruhan



Saturday, September 22, 2012

Self Motivation



I would like to meet more friends and see how to make myself a better person... I will never do anything stupid again... Treasure everyone and must always love myself~ Doing something silly won't get me anywhere... If I want a better person to love me, I must become a better person myself, then I will have the right to have someone better~~

I hope to meet any new friends and join them to try something they like to do and experience new stuff... Friends are not like boyfriend or girlfriend but they did have something in common. Both of them will be there for you when you need it...

Do not purposely find a relationship... It's my advice after failing to find one purposely but it happened that mine came naturally. In my opinion, when you are finding someone purposely, you are always choosy... hence, you will soon to find out that you are looking for a good looking partner, instead of nice attitude partner which is not supposed to be like this... Good relationship is something you cannot explain. I don't know why I like this person.... That person is cool... sudden sweet to me... sometimes ignored me.... but... my heart just can't stop thinking about that person... this person wins my heart but not through his look or attitude either... It's just happened that, I feel like wanna be with this person... That explains all~~

Wednesday, September 19, 2012

Some Improvement di Sarangku

Setelah sekian lamanya,... sesuatu telah berubah.... di penginapan ku ada CCTV! wah... macam x percaya.... macam mimpi jadi kenyataan...

as korang tahu kan laptop saya kene curi pada semester lepas.... ada lah sorang makhluk ni... dah mengaku curi tapi polis lepaskan sbb barang bukti tak ada.... memang cilakak lah kan budak tuh... dah tuh lepas tuh dok tuduh aq blowjob die.... mmg buduh lah.... bangsat abes perangai.... seb baik pindah universiti.. kalau x, mmg mati budak tuh aq spank spank... hahaha!~ gurau jer....

bersambung kembali pasal cctv.... aq pon tak tahu bila die nak operate.... tapi yang pasti adanya cctv ni aq rasa selamat cikit.... hahaha!~

Thursday, August 23, 2012

Lagi Lelaki Melayu Kahwin DI Tanah Asing



Wah!~ Banyak pulak kes perkahwinan songsang timbul di internet selepas Ariff Alfian menggegarkan Malaysia dengan perkahwinan songsang beliau di tanah asing


Cuba lihat gambar pasangan di bawah ini, dipercayai satu gambar yang sempat dirakam ketika pasangan gay melayu dan mat saleh berkahwin di Greece.




Menurut sumber, gambar ini sebenarnya telah lama, dan perkahwinan gay ini sudah lama berlaku sebelum dari kes melayu kahwin gay Ariff Alfian lagi.

Mungkin lepas ni lebih banyak lagi kes Lelaki Melayu Kahwin Gay yang berlaku di luar negara akan terbongkar, sebelum ini ianya dipandang cuma sebelah mata.

Benar atau tidak, palsu atau fakta, masih lagi menjadi persoalan, tapi berdasarkan gambar diatas, kelihatan seperti amat asli sekali.

p/s : agak-agak bagaimana pula dengan lesbian yang lari berkahwin di Singapura? bakal terbongkar tak? Mungkin tidak, jika lesbian itu tiada kaitan dengan pinjaman pendidikan PETRONAS.

Ting Tong Tang Ting


kepala sakit buat Marketing Final Year Project Paper & Presentation. saya perlukan masa saya juga. tidur x cukup, makan x senonoh, kerja huru hara.... kawan pon entah kemana... bukan ku pinta... tapi demi kerjaya sebagai seorang pelajar yang harus dipenuhi, akan ku redahi sedaya upayaku... cewah... bahasa nak meletop jer... hahhaa... walau apepon, project paper ni antara penyumbang terbesar gred final exam aku. so, it is not a joke. it is something serius that may cause serial death every year of my life kalau main main. dila @ syarifah dalila as peneman yang juga penambah stress kadang kala merupakan someone yang sangat setia dengan ku di saat2 perit menyiapkan paper ni. tido sama2, nangis sama2, gelak sama2, makan sama2, ponteng kelas sama2, sahur sama2, buka sama2, memang orang kata dah macam laki bini dah!~ tapi kalau lah semua orang tahu ape yang kami lalui ini, mesti orang x sangka. kami tido sebelah2 padahal kami hanya sahabat baik... nak buat macam mana... tido di meja fudkot!~ orang nak tangkap basah, sukatilah... setakat ni, ku x pernah dengar orang kene tangkap basah kat tempat awam macam kat foodcourt... hahah!~ sewel2... papepon, penamatnya Alhamdulillah... semua berjalan lancar... amendment x perlu dibuat sbb everything follow the guideline n nearly perfect... tapi x perfect.. kami pioneer buat project paper  ni.... so, baik buruknyer kami punyer punye kerja, memang matilah batch selepas kami.... terima kasih yang tidak terhingga kepada supervisor kesayangkan kami...




En Zulkeflee bin Abdul Razak
(soe pinjam gambar fb)


dan jugak panel2 yang judge n comment our presentation
(en Abdul Rahman, Miss Zuraini n Miss Hamiza)

dan du bawah ini adalah antara ragam kami!~ btw, lupe nak bgtahu.... dalam kelas kami ni gak, ada sorang lagi yang amik project paper yang sama... muhammad Syafiq aka yong.... die pon pulun2....

projectpaper ni personal punya assessment. so, nak tak nak memang benda ni untuk masa depan. aq buat project "Marketing Plan For Muhd Shah Nasi Baryani", dila buat "Marketing Plan For Intan's Oven" dan Syafiq buat "Marketing Plan For Palma Beach Resort, Pangkor Island"