Tuesday, January 24, 2012

Cerita Tak Sedap

(ni cuma cawangan kepada kedai induk yang mana jadi lokasi kejadian)


sesiapa yang tahu kedai makan CERIA MAJU yang terletak di kawasan berdekatan dengan Taman Banang Batu Pahat, ada story tidak menarik tentang kedai makan itu.

seorang pelayan gadis melayu bertudung dengan tiada adabnya menjerit ke arah seorang pelanggan "kau lah lembab!!!!" setelah pelanggan itu menyatakan kepada pelayan itu "kami sekeluarga dah tunggu sejam, makanan ape pon x sampai lagi, x leh cepat lagi ker? x yah lah nak lembab sgt"

mana hak seorang pelanggan? mulut pelanggan, hak pelanggan. peniaga kena lah puaskan hati pelanggan in order nak berjaya di masa hadapan.

gadis itu dipercayai adalah anak taukeh kedai makan tuh. x yah lah kurang ajar sangat!~ jatuh martabat perempuan bertudung. kami x cakap kau lembab kalau makanan x betul2 lembab sampai kat kiteorang!~

hasilnya, pelanggan tersebut memanggil waiter lain lalu menyatakan "saya x kesah tunggu makanan lambat, tapi kalau pekerja kau x puas hati, meh datang!~ x payah nak kurang ajar sangat!~ kami pelanggan kot!~ nak suh kami dok sini berapa jam lagi!~ kami balik lah!~ (sambil baling cawan ke lantai dan pecah bersepai)"

pelanggan tersebut campak duit RM 10 atas meja utk duit air. untuk duit beberapa makanan yang dah sampai tapi x disentuh lagi, di tinggalkan tak berbayar sbb x makan lagi. lagi pun x lengkap hidangan yang diorder. bayang kan, nak nasi putih sahaja pun tunggu sejam x dpat2!~ bangang tol!~ pelanggan tu pon sekeluarga berambus dari kedai tuh sambil jerit kat pelanggan lain yang baru sampai " korang balik jer, kedai ni tanak buat makanan yang kite order, dah lah lembab, pas tuh kurang ajar ngan pelanggan." beberapa pelanggan lain turut meninggalkan kedai tersebut.

moral of story? leh pikir sendiri kott....

No comments:

Post a Comment