Wednesday, October 24, 2012

Lawak X Senonoh


Kisah 3 Pilot yang ditangkap oleh suku kaum Kanibal, ketiga-3 pilot yg takut trsebut mmohon agar x dibunuh. Maka ketua suku kaum itu pn brkata, ‘Klau kowg sume nk hidup, kowg kena msuk hutan & bawa 10 buah yg sama jenisnya. Tapi kowg hanya ada masa 3 jam saja!’


Sblm 3 jam, pilot yg 1 pun akhirnya dtg bawa 10 epal.
Ketua Suku : "Ok, kamu dh bawa 10 bj epal. Skrg msukkan semua epal tu ke dlm lubang dubur kamu satu persatu. Klau kamu mrintih atau brsuara, kamu akan saya potong2!"


Dgn penuh prjuangan & ketahanan akhirnya epal prtama dpt di msukkan. Tp utk epal yg ke 2 dia xdpt mnahan sakit & terus mnjerit. Dgn kejam ketua suku td terus memenggal kepala si pilot. Maka naiklah pilot td ke syurga.


Pilot ke-2 plak dtg bawa 10 bj anggur. Dan ketua suku td terus bg arahan yg sama. 1 anggur msuk, 2 anggur, 3 anggur, tp pada saat dia nk masukkan anggur yg ke 10, ketua suku td tiba2 memotong kepala pilot ke-2.

Naik la pilot ke-2 td ke syurga & brjmpa dgn pilot-1 td.
Pilot2 : Wah, kau pn mati jgk?
Pilot1 : Ye la, aku bwk epal. Xtahan sakit! Sial tul ketua suku tu, syaratnya susah sgt! Hbs kau bwk buah apa?
Pilot2 : Anggur
Pilot1 : Anggur?? Tu kan senang! Kck je, xsakit pon!
Pilot2 : Mmg betul. Sume anggur aku hmpir masuk ke dlm lubang dh..Tapi tiba2 aku ketawa & hbs sume anggur yg aku msuk td keluar blik…..
Pilot1 : Bodoh kau! Knpe ketawa?
Pilot2 : Habis, ms aku nk msukkan anggur yg ke 10, aku nmpk pilot ke-3 bawa durian...giler ko..durian!!!


Saturday, October 20, 2012

INILAH "KEBOHONGAN" SEORANG IBU YANG SERINGKALI DILAKUKAN OLEHNYA...


1. Ketika makan, sekiranya makanan berkurang, Ibu akan
memberikan makanan itu kepada anaknya dan berkata, "Cepatlah
makan, ibu tidak lapar..."

2. Ketika makan, Ibu selalu menyisihkan diantara ikan dan daging
untuk anaknya lalu berkata, "Ibu tidak suka daging, makanlah syg..."
3. Tengah malam saat Ibu sedang menjaga anaknya yang sakit, Ibu
selalu berkata, "Istirahatlah syg, ibu masih belum ngantuk..."
4. Saat anak sudah tamat sekolah, bekerja, mengirimkan wang
untuk ibu. Ibu berkata, "Simpanlah untuk keperluanmu syg, ibu
masih punya wang yang cukup..jgn rsau ye,ibu kat kg takpe..''
5. Saat anak mmbelikan ssuatu, lalu ibu bkata, ''tak perlula nak beli ape2 utk ibu syg, simpanla duit itu utk mase akan dtg nanti, jgn membazir..''
6. Saat anak sudah berjaya, lalu menjemput ibunya untuk tinggal di
rumah rumahnya lalu Ibu pun berkata, "Rumah tua kita ini sangat
selesa, ibu tidak berapa selesa tinggal di sana, sekejap-sekejap
boleh la..."
6. Saat menjelang tua, ibu ketika ibu jatuh sakit, anaknya akan
menangis, tetapi ibu masih bisa tersenyum sambil berkata, "Jangan
menangis syg...ibu tidak apa-apa...lepas makan ubat nanti ibu sihat
la..." Ini adalah kebohongan terakhir yang dibuat oleh ibu sebelum
ajal menjemputnya...
Sekaya manapun kita, sebesar mana pun kita, ibu selalunya akan
tetap menganggap kita anak kecilnya,sentiasa risau dan khuatir
akan keadaan kita, tetapi ibu tidak pernah membiarkan kita risau akan
dirinya...
Semoga semua anak di dunia ini, dapat menghargai setiap
"kebohongan" yang seringkali dilakukan oleh seorang ibu...!!
Kerana seorang ibu sentiasa menyayangi anak-anaknya walaupun
sesusah manapun yang harus ditempuhinya... ibu akan tetap
tempuhi demi kebahagian dan kejayaan anak-anaknya...
* TERIMA KASIH IBU...ENGKAULAH SEGALANYA
BAGIKU...TANPAMU SIAPALAH AKU...KASIHMU PADAKU TAK KAN
TERBALAS SEPANJANG MASA...
NAMUN SEDEKAT MANA SERAPAT MANA ORG LAIN PD KITA TAK MUNGKIN DIA DPT LAKUKAN PENGORBANAN SEPERTI 'IBU'