Friday, December 28, 2012

owh.. malam yang sangat sejuk! bantuin aku!~ adoi.. kalau sejuk macam malam ni berterusan setiap malam sampai bila2, dah boleh duduk overseas tanpa pakai baju sejuk ni!!! argh!~ hahahha..

malam ni macam x betul kejap... mungkin sebab dah pukul 12.00 tetiba aq rasa lapar yag teramat sangat n tadi x beli makan or tapau makna untuk di makan pada malam ini... last makan kol 5 petang tadi.... n tadi kol  8 dah buang semua dalam toilet... so lapar kembali!~ tolonglah saper2 belikan saya makan..... lapar ni weyh!~ aq rasa aku mampu makan orang kalau lapar macam ni!~ adeyh... malam ni ingat nak -overnight di rumah sendiri lah... pagi2 nanti nak sarapan kat luar lah!` owh indah!~ lepas mekan terus tido... takpe... badan dah memang gemuk... so, tambah je gemuk lagi sket... herbalife dah lama x sentuh... takpe2... exam week minggu depan ku bantai herbalife banyak2.... hahahah.... kasi kurus... suapya encik YUSRY from KRU Records namapk aq kurus berbanding masa datang opis die aritu... hahahah!`


kalau waktu macma ni kat umah, mesti aku dah masak megi 2 3 bungkus n aku makan sorang!~ hahah!~ puas!~ pastu mak merah kata aq kuat makan!~ mak!~ takpe..... anak mak ni alhamdulillah sihat lagi... huhuhuhu..... k lah.... walaupaepon, bodyshape kene jaga.... harus! bye semua... night.... nak marathon movie...

Tuesday, December 25, 2012

Home

Homeward Bound / Home

I'm sitting in a railway station
Got a ticket for my destination, oh oh
On a tour of one-night stands
My suitcase and guitar in hand
And every stop is neatly planned for a poet and a one-man band

Everyday's an endless stream
Of cigarettes and magazines, oh oh
And each town looks the same to me
The movies and the factories
And every stranger's face I see
Reminds me that I long to be

The trouble it might drag you down
If you get lost, you can always be found

Where my thought's escape me
Where my music's playing
Where my love life's waiting
Silently for me

Settle down, it'll all be clear
The trouble it might drag you down
If you get lost, you can always be found

Just know you’re not alone 
'Cause I’m gonna make this place your home




Adoi..





Gemuksnya budak ni!~ tapi penuh rasa kesyukuran sbb ini adalah anugerah Allah Taala...

kalau ikot nasihat mak aku, "sape kata kau gemuk, kau lawan balik cakap 'mak aku kasi makan cukup. kau kurus sebab mak kau tak reti kasi kau makan'. ingat tu."

hahaha... mak, terima kasih kasi saya makan cukup secukupnya... padahal rasa macam saya yang terlebih makan... hahhaa..... oh body... kerana dirimu begitu berharga... gebu dan flawless yaw... hahha...






Saturday, December 8, 2012

I Love You - Najwa Latif












Mungkin kita pernah rasa tentang cinta,
Yang takdirnya bukan untuk kita
Mungkin ini adalah cara meluah cinta,
Tanpa berkata atau berpandang mata,

I’m sorry but i love you,
I’m sorry if i miss you,
Even if i can’t have you ,
You know i’ll always be there for you,

Mungkin aku mencintaimu walaupun engkau tak pernah tahu,
Mungkin aku mencintaimu tanpa lelah atau pun jemu,

Mungkin kita tak bersama di takdirkan,
Tak mengapa asal kau bahagia

Biar aku mencintaimu biar tiada siapa yang tahu,
Biar aku mencintaimu dalam diam ataupun bisu,

I’m sorry but i love you,
I’m sorry if imiss you,
Even if i can’t have you,
You know i’ll always be there for you.
I’m sorry but i love you


I remember all my life
Raining down as cold as ice,
Shadows of a man
A face through a window
Crying in the night
The night goes into

Morning, just another day
Happy people pass my way
Looking in their eyes
I see a memory
I never realized
How happy you made me

There are a lot of people who call you by your name, but there is only one person who can make it sound so SPECIAL.

kadang-kadang kenangan dulu mampu membuatkan air mata kita mengalir tanpa kita sedar walaupun kini kita sudah bahagia.

Friday, December 7, 2012



KISAH BENAR

Saya mengajar di sekolah rendah di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur. Saya mengajar sesi petang. Salah seorang murid saya setiap hari datang lam
bat ke sekolah. Kasut dan bajunya selalu kotor. Setiap kali saya bertanya tentang baju dan kasutnya dia hanya berdiam diri. Saya masih bersabar dengan keadaan pakainnya

tetapi kesabaran saya tercabar dengan sikapnya yang setiap hari datang
lambat. Pada mulanya saya hanya memberi nasihat. Dia hanya menundukkan kepala tanpa berkata-kata kecuali anggukkan yang seolah-olah dipaksa. Kali kedua saya memberi amaran, dia masih juga mengangguk tetapi masih juga datang lambat keesokannya.

Kali ketiga saya terpaksa menjalankan janji saya untuk memukulnya kalau masih lambat. Anehnya dia hanya menyerahkan punggungnya untuk dirotan . Airmata saja yang jatuh tanpa sepatah kata dari mulutnya.

Keesokan harinya dia masih juga lambat, dan saya memukulnya lagi. Namun ia masih tetap datang ke sekolah dan masih tetap lambat. Suatu hari saya bercadang untuk mengintipnya ke rumahnya. Setelah mendapatkan alamatnya, saya meneruskan niat saya. Dia tinggal di sebuah kawasan setinggan tidak berapa jauh dari sekolah. Keadaan rumahnya sangat daif.

Saya nampak murid saya itu sedang berdiri di depan rumahnya dalam keadaan gelisah. Seorang wanita yang mungkin ibunya juga kelihatan gelisah. Lebih kurang pukul 1.30 seorang anak lelaki sedang berlari-lari sekuat hati menuju ke rumah itu. Sambil berlari dia membuka baju sekolahnya. Sampai di depan rumah baju dan kasutnya diserahkan pula kepada murid saya yang terus bergegas memakainya. Sebelum pakaian sekolah sempurna dipakai, dia sudah berlari ke arah sekolah.

Saya kembali ke sekolah dengan penuh penyesalan. Saya memanggil anak itu sambil menahan airmata yang mula tergenang. "Maafkan cikgu. Tadi cikgu pergi ke rumah kamu dan memerhatikan kamu dari jauh. Siapa yang berlari memberikan kamu baju tadi?" Dia terkejut dan wajahnya berubah. "Itu abang saya. Kami kongsi baju dan kasut sebab tak ada baju lain. Itu saja baju dan kasut yang ada. Maafkan saya, cikgu." Jawabnya "Kenapa kamu tak beritahu cikgu dan kenapa kamu biarkan saja cikgu pukul kamu?" " Mak pesan, jangan meminta-minta pada orang, jangan ceritakan kemiskinan kita pada orang. Kalau cikgu nak pukul serahkan saja punggung kamu." Sambil menahan airmata yang mula berguguran saya memeluk anak itu, "Maafkan cikgu, ......." Kejadian itu cukup menginsafkan saya. Selepas itu saya cuba membantunya setakat yang mampu.

Dipetik dari pengalaman seorang guru yang dedikasi.

Wednesday, December 5, 2012



Taking Success Further With



CUSTOMER

QUALITY IMPROVEMENTS


We constantly push boundaries to remain

ahead in the industry.

By focusing on customer satisfaction, we

enhance the quality of

experience for our valued customers at all

touch points.



ONE

COMPANY MINDSET WITH EXECUTION

ORIENTATION


With a seamless transition of human capital

geared towards the expansion of new products,

we are poised to function

as an organization focused on enhancing skill

development to better serve our customers.





OPERATIONAL

EXCELLENCE AND CAPITAL PRODUCTIVITY

By increasing the efficiency of our operations

and cost, we are able to optimize cape

investment, in line with increasing the

efficiency of our capital management.



LEADERSHIP

THROUGH INNOVATION AND COMMERCIAL

EXCELLENCE


Our management strategies are distinguished

by innovation and commercial excellence,

primed to achieve business and customer

growth by improving value proposition and

sales effectiveness.

just know you're not alone... cuz i'm gonna make this place your home..
will we ever say the words we feeling
will we ever have a happy ending

i've made up my mind
dont need to think it over
if i;m wrong i'm right
 if i tell the world,
if i end up with you
should i give up?even if it leads nowhere
should i leave it there?